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XE : Xpress Engine




웹디자인 강의

플래시 2005가 얼마남지 않았네요...
모두 즐거운 크리스마스요..^^


발췌 : http://kr.blog.yahoo.com/ysbn200/881202.html



플래시 2005는 이미 개발을 마친상태가 아닌가 생각된다...
물론 한글판이 나오려면 좀더 많은 시간이 걸릴 것이다. 하지만 중요한 것은 플래시를 사용하는 모든 사람들이 이것을 알고 있는가 하는 것이다.
플래시 비디오 적인 부분이 상당히 강화되는 것이 아닌가 생각된다.

플래시비디오는 왜 그렇게 강력한가....
그 해답은 RTMP에 있다. 즉, 리얼타임메시지프로토콜(REAL TIME MESSAGE PROTOCOL) 로 플래시와 커뮤니케이션서버와의 통신 프로토콜이다.
그렇다면 플래시 커뮤니케이션 서버를 얼만큼 아는가 하는것은 사실 브리즈 및 기타 비디오와 그 외의 플래시의 비밀(차기버전들)들에 좀더 접근할 수 있을 것이다.
플래시 2005에서 제공하는 그 이상을 할수 있게 되기 때문입니다.
플래시 커뮤니케이션 서버를 올바로 활용하려면 SSAS(서버측 액션스크립트), CSAS(클라이언트측 액션스크립트)에 대해 익숙해져 있어야 하며, 내장 컴퍼넌트의 구조 및 수정 보완, 그리고 서버측 내장 ASC 클래스 파일들이 대한 전체프레임웍과 코드들의 이해도 필요하다.
application.asc, components.asc, facade.asc, framework.asc, framework.asc, NetServices.asc, 커뮤니케이션 서버에서 제공하는 내장 컴퍼넌트(audioconference.asc, avpresence.asc, chat.asc, component.asc, connectionlight.asc, cursor.asc, people.asc, presentationtext.asc, roomlist.asc, setbandwidth.asc, simpleconnect.asc, usercolor.asc, version.asc, videoconference.asc, videoplayback.asc, whiteboard.asc) asc 내장 컴퍼넌트에 대한 이해를 위해서는 결국 커뮤니케이션 서버에서 제공하는 ssas, csas 에 대한 기술적인 부분에 높아야 한다.
물론 액션스크립트 버전 1.0의 클래스에 대해서 알고 있어야 한다.
클래스에 대한 부분은 3개의 책에 한국에 나올 예정이다.
1. 한빛미디어에서 번역중인 콜린무크의 AS2.0
2. 전자신문사에서 발행되는 넷스케이프 4 제안서와 ECMA-262를 토대로 작성된 AS1.0, AS2.0(from Fc)
3. 길벗출판사에서 발행되는 AS2.0 무따기

클래스에 대한 각각의 책들이 서로다른 특징을 가지고 있으므로 3권모두 가지고 있어야 할 것이다.
다행스럽게 한국은 값이 싼 것이 특징이다.
여기에 한걸음 더 나아가서 사이텍 미디어에서 출간준비중인 FLEX 역시..매크로미디어에서 밀어준 결과 나오게 되는 책도 볼만하다.

플래시 2005에 대한 구조에 대한 이해가 필요하지 않을까 생각된다.

이제는 영상이다.
영상이라고 하면 결국 웹이나 혹은 블러그 및 미니사이트도 진화해서 이제는 멀티미디어와 결합된 영상블러그 및 영상 미니홈피로 전향되어야 할 것이다.
방명록경우 지금은 글을 적고 이미지를 올리는 것이 전부이다. 하지만 이것을 내 모습과 내 목소리를 함께 저장하며 부가적으로 글을 남긴다면..이는 상업적인 측면에서도 생산성의 효율을 극대화시킬수 있는 계기를 마련할 것이다.
문제는 값이다.
다행스럽게 값비싼 커뮤니케이션서버의 한계성을 플래시버전(차기)에 계속추가하게 되므로 좀더 나은 생산물을 뽑아내게 된다.
플래시에 RTMP로 인해 질높은 영상물을 뽑아내는 것은 윈도우 미디어 플레이어 혹은 리얼플레이어 등의 동영상과 차별성은 바로 플래시라는 기술도구안의 무비클립이라는 것이 특징이다.
즉, 플래시로 들여온 영상은 무비클립과 같이 사용이 가능하다는 것이며.. 그 결과 모든 수학적, 물리학적 작용을 영상물에 적용해서 찌글어트리거나 혹은 수십개를 복제하거나 기타 다른 곳으로 날려버리거나 그 외에 아주 형이상학적으로만들어버릴 수도 있다..(저 유고나까무라와 같이)

물론 커뮤니케이션 서버의 값비싼 한계성을 해킹을 해서 언리미트제품으로 만드는 곳도 있다는 것을 들었다.

여튼 플래시 2005에 커뮤니케이션 서버로 인해서 발생되는 영상물..(브리즈)이 포함된다니 여간 반가운일이 아닐 수 없지 않을까....

여하튼 플래시 2005는 18개월의 주기로 돌아올 것이다.
작년 9월에 시작되었으니 내년 봄에는 나올 것이다.


여기 플래시 2005인 코드네임인 볼 8에 대한 이야기가 있다.









According to Macromedia Comm Tech, the release of new Flash is under development and you can find out more at the end parts of this breeze video.
Ellipsis Flash Updates
http://macromedia.breezecentral.com/p72061947

The new Flash will include remembering state for Library panel and lots of improvements to Panel management.
We like to hear what are the kind of features you look forward to in the next release which should be due out late next year 2005.

매크로미디아 Comm Tech에 따르면,새로운 Flash의 발표는 개발중이다,그리고 당신은 끝에는 더 이 브리즈 비디오의 일부들가 밖의 것을 알수 있다.
생략 플래쉬 업데이트들
http://macromedia.breezecentral.com/p72061947

새로운 Flash는 Panel 관리에 라이브러리 패널과 많은 진보들를 위해 상태를 기억하고 있다 것을 포함할것이다.
우리들은 밖의 늦은 다음 년 2005에게 당연히 치러져야 하는 것이어야 하는 다음 발표에서 당신이 고대하는 그러한 특징들인 것을 듣는 것을 좋아한다.


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If they add some of the things on my Wishlist, this will be an instant decision (e.g.):

- AS2 standard code library (HashMaps, Vectors, Iterators etc)
- Runtime type checking
- All new lighter/bug free UI Component set (yeah...right, for god sake just lisence Grant Skinners GLIC if it's any good!)
- As prisma said, some lower level access such as Operator Overloading
- Basic 3D classes (intrinsic!!!) I'm not asking for a 3D engine ala shockwave, just some intrinsic classes allowing for Polygons with no lighting texturing. (It's been done, just not perfected).
- Think of a better way of implementing the "topLevel.as" commands, it seems slightly odd to have these commands in the _global scope and a bit old.
- Now the BIG one and not going to happen. Remove the AS2 compiles down to AS1 bytecode, it leaves so much room for "hacking" and bad practice, such as Private not really existing.

Just a few of my tops ones :P


Rich

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opengl interface would be cool.
and some pointers to mess up the memory of the sandbox.


more as function for sound , really. And some possibility like make a bitmap screen shot dynamically.
And a full working software !!! without an ellipisis programm to make a working upadte.
I agree about the as2 compiling removing.
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Code Collapsing in the Actions Panel

Built in NetConnection Debugger, perhaps extend the Debugger

(Tricky) New ActionScript Class option. Prompt class path in relative to project path. Much like Eclipse when creating Java Classes

ActionScript Doc Generator

More will come to me... I promise
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Must do for Flash 8 ...
First and foremost:
Macromedia is light years behind the '8' ball when it comes to intellisense (aka 'code hints') in AS2. You are lucky if you get one level deep! This is one area where Microshaft excels, especially in ASP.Net and VBA, for example, where you can get up to 10 levels deep or more! With the extremely complex object model in AS2, state of the art intelllisense would be a HUGE boost to developers at any level writing AS2.


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That's why I use PrimalScript

But still MS VisualStudio.NET is still the BEST IDE I have ever used, it works like complete magic.

Rich
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You have a point. Its a pain when I write my_xml.firstChild... then nothing.
firstChild is obviously a XML property, it should be code hinted.
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quote:
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Originally posted by FrozenMedia
That's why I use PrimalScript

But still MS VisualStudio.NET is still the BEST IDE I have ever used, it works like complete magic.

Rich
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Ok Rich, now try and build a library based on abstract base classes for UI elements that have functionality and a contract for working within your rendering framework and tell me visual studio's so great. The intellisense is a real boon ( though they've had this since who knows when), and the web services stuff rocks ( though this is just a wrapper around wsdl.exe ), but the designer is simply a load of old bolox. The only truly great thing about Visual studio.NET is the debugger, and that's a bit flakey too. It's great for simple apps that conform precisely to the way MS want you to do things, but that's like doing an ASP app in dreamweaver and accepting all the guff that MM give you for it. You need control man, and Visual Studio tries to be too damned clever.

I registered just to post that. what a sad bastard.
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Anyone check out the video for NextGen Flash Player at moock.org killer stuff!!
http://www.moock.org/blog/archives/000147.html
Especially, the real-time alpha channel support for Flash Video!!
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@some.guy

quote:
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what a sad bastard.
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Not at all, you're right I haven't built anything large in VS.NET, just dipped my toe in, the IDE is perfecto for beginners learning C# but I can see how it might turn into a bit of a "god damn paperclip (I see you're writing a letter)" further down the road  I'm starting to quite like Eclipse for my programming now (java) apart from the crappy GUI designers that come as plug-ins, but for Flash I stand by PrimalScript as king of the hill  My only grumble with it being that I am building up my own class libraries which I like to use in as many projects as I want, but if you define a new project in PS you have to manually add the required folders/packages and things can get a little messy, the alternative is to use a global project displaying all class hierarchies which then messes up the dreadful class view. Maybe the 8-ball IDE will be useful as a future editor, unlike 2004!

@dv8 Trust that MM would release a preview of this enormity just as I'm away :s! Does this mean as the FP gains more power we are gonna be able to charge more!! I say beware of a whole new YUGOP / MANO1 uprising putting the demo-d effects to shame with some amazing shiat. Anyway, thank's for the link man that would have passed me by.

Rich
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From what i can see, i believe the super fast rendering engine is going to be a blow out. Hope it would support some new pre-rendered 3D engine found in portable game systems now a days.
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Anyone applied for beta?

Rich
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I did! Got my fingers crossed.
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.....did someone mention it was a 2 year cycle for every version of Flash?!
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@dv8 me too, but I doubt I'll get it *toes crossed*!

@veejay, I heard this too, but when did MX2004 come out? We could be waiting a long time...

Rich

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quote:
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Originally posted by FlashMove
From what i can see, i believe the super fast rendering engine is going to be a blow out. Hope it would support some new pre-rendered 3D engine found in portable game systems now a days.
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I think that if it's going to be that much faster, it could support more complex models in real time 3d engines done in flash. Not just some cubes and simple objects. That would be cool, even if it'+ 's not director's real time rendering engine.

As for two years... I believe the cycle was 18 months, at least until now. Flash 5 - Flash Mx - Mx 2004 was 18 months as I recall. Now it's two years.
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The way the extra fast rendering appears to work is by caching on screen objects as 2D bitmaps, so for 3D we might not see *that* much of a speed increase, but still, here's hoping

But I can see a whole lot of psuedo 3d being created using the real time effects such as drop shadow, giving the effect of real time 3d for example for top down shooters like 1945 etc or even psuedo 3d tetris,

Rich
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I guess nothing beats Director in that.  

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Check out the newest Flex 1.5 & 8Ball video:

http://www.joshdura.com/sneakpeek/S...eks_320x240.mov
http://www.joshdura.com/sneakpeek/SneakPeeks_320x240.mov
(45 mb)

Featuring: glimpse of 8Ball authoring!!!  
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Hey that video rocked. The whistles was a bad idea tho! Anyone speculating a plotPixel in the "new lower lever API"?

Rich
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Maybe it is some sort of engine to plot all pixels in bitmap, thus giving them specific values? It could be used to create something like bumb map. (dreaming)  
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